Az album adatai:
Megjelent:2011.május 23.
Felvételek:2010 Stúdió busz
Stílus:pop,dance,elektronikus
Hossz:61:12
Kiadó:Interscope, Streamline, Kon Live
Producerek:DJ White Shadow, Fernando Garibay, Lady Gaga, Jeppe Laursen,RedOne, Robert John "Mutt" Lange
A Born This Way Lady Gaga amerikai énekesnő második nagylemeze, amely 2011. május 23-án került kiadásra az Interscope Records gondozásában. Az albumon többek között olyan jelenkori társadalmi témák kerülnek terítékre, mint a szabadság, öntudatosság,szexualitás, feminizmus, vagy a vallás. Zeneileg nagyban merít az 1980-as és 1990-es évek popzenéjéből, ugyanakkor egyéb zenei stílusokat is inkorporált, úgy mint a heavy metal, azopera, és a ranchera.
Az album producerei többek között Lady Gaga, Fernando Garibay, RedOne, Jeppe Laursen, és DJ White Shadow voltak. Az album munkálatainak kezdetéről 2010 elején számoltak be, míg az album címét Lady Gaga a 2010-es MTV Video Music Awards gálán jelentette be egy ezt megelőzően rajongóinak tett ígéretéhez híven. A dalok produkciós munkája számos stúdióban zajlott szerte a világon, mivel Lady Gaga The Monster Ball című turnéjával a világot járva készítette el őket producertársaival. Az album egy héttel a hivatalos megjelenési dátum előtt kiszivárgott az interneten, de rövidesen eltávolításra került a szerzői jog megsértése miatt. A Born This Way-ből egy tizennégy számos, „standard” változat, illetve egy további három számot és öt remixet tartalmazó speciális változat is készült több rajongói kiadás mellett.
Az album javarészt pozitív kritikai fogadtatásban részesült. A kritikusok méltatták Gaga énekesi képességeit és az album szerteágazó zenei stílusát. Ugyanakkor, több katolikus közösség bírálta az albumot - elsősorban a Marry the Night, Judas, Bloody Mary, ésElectric Chapel című számokat - a vallásos elemek miatt, úgy mint a „Jesus” (Jézus) szó ismétlődő felhasználását, vagy a templomi csengők használatát. Libanonban betiltották az album forgalmazását. Az album első kislemeze a címadó dal lett, ami elsöprő nemzetközi sikert aratott, első helyezést elérve tizennyolc ország slágerlistáján, beleértve az Egyesült Államok Billboard Hot 100-as listáját. A Born This Way emellett a leggyorsabban fogyóiTunes történetében; több mint egy millió kópia kelt el belőle a kiadását követő öt nap alatt. A második kislemez a Judas lett, amely Dél-Koreában első helyezést ért el, számos országban pedig a legjobb tízbe került a slágerlistákon. A harmadik kislemez a The Edge of Glory lett, amely eredetileg csupán promóciós kislemez lett volna, de az iTunes-on elért kereskedelmi sikere után a hivatalos harmadik kislemez lett. Nem sokkal ezután promóciós kiadásra került a Hair című dal, majd az album számos száma is bemutatásra került az annak kiadását megelőző héten a Farmville című internetes játékban.
A Born This Way népszerűsítése már jóval annak megjelenése előtt kezdetét vette a Yoü and I című dal több 2010-es rendezvényen és az énekesnő The Monster Ball nevű világ körüli turnéján való előadásával. 2011-ben Lady Gaga számos tévéműsorban lépett fel egy-egy számmal, úgy mint a Grammy-díjátadó, a The Ellen DeGeneres Show, a Saturday Night Live, az American Idol, és több európai tévéműsor, illetve több hosszabb koncertet is adott további műsorok keretében. Az album promótálására az énekesnő egy új turnét is tervez, és először fog koncertet adni Indiában, Indonéziában valamint Dél-Amerika kontinensén.
Szavazás